Ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Συμβουλευτική ζευγαριών και γονέων. Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις. Συναισθηματική αγωγή (ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης) σε παιδιά και εφήβους. Βιωματικά σεμινάρια αυτογνωσίας σε εφήβους και ενηλίκους.
Παρασκευή Καπλανίδου, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών (κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος).Ειδίκευση στο σχεδιασμό και την εφαρμογή ψυχοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (διαταραχές αυτιστικού φάσματος, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες) με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Birmingham της Μ. Βρετανίας. Διετής εκπαίδευση στον κύκλο ευαισθητοποίησης στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Θεραπεία από το Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Πενταετής ψυχοθεραπευτική κατάρτιση στην ατομική, ομαδική και οικογενειακή θεραπεία στο Κέντρο Έρευνας και Ψυχοθεραπείας του Ανθρώπου.
Έχει εργαστεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής σε διάφορα πλαίσια με κύριο αντικείμενο το σχεδιασμό και την εφαρμογή εξατομικευμένων ψυχοπαιδαγωγικών προγραμμάτων παρέμβασης.
Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά σχολεία στα πλαίσια διεξαγωγής ετήσιων βιωματικών σεμιναρίων αυτογνωσίας που απευθύνονται σε ομάδες εφήβων.
Τα τελευταία χρόνια είναι συνεργάτης του Κέντρου Έρευνας και Ψυχοθεραπείας του Ανθρώπου, όπου αναλαμβάνει την ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, την ψυχολογική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων και συμμετέχει στην πραγματοποίηση και στο συντονισμό βιωματικών σεμιναρίων.
Η ψυχοθεραπεία αφορά σε άτομα κάθε ηλικίας που θέλουν να γνωρίσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να τον βοηθήσουν στην εξέλιξή του. Συνήθως το εφαλτήριο για την έναρξη της διαδικασίας αποτελούν δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει το άτομο είτε στις σχέσεις του με τους άλλους (διαπροσωπικές) είτε στη σχέση του με τον εαυτό του (ενδοπροσωπικές).
Ορισμένες από τις δυσκολίες αυτές είναι: χαμηλή αυτοεκτίμηση, συγκρουσιακές σχέσεις, αδύναμη επικοινωνία με άλλους, άγχος, κατάθλιψη, κρίσεις πανικού, ψυχοσωματικές ενοχλήσεις, φοβίες, κυκλοθυμία, έμμονες ιδέες, εξαρτήσεις-εθισμοί, βίαιες συμπεριφορές, έντονες αυξομειώσεις του σωματικού βάρους, αδυναμία συγκέντρωσης, αϋπνίες.
Ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία, Βιωματικά σεμινάρια, Ψυχική υγεία, Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις, Συναισθηματική αγωγή παιδιών, Συναισθηματική νοημοσύνη